کریپتوپانکس چیست و چه تاثیری در بازار ارز دیجیتال دارد؟


کریپتوپانکس در بازار ارز دیجیتال

10000 کاراکتر کلکسیونی منحصر به فرد با مدرک مالکیت ذخیره شده در شبکه بلاک چین اتریوم و بازار ارز دیجیتال وجود دارد. پروژه‌ای که الهام بخش جنبش مدرن بازار ارز رمزنگاری شده بود. نیویورک تایمز در سال 2018 و دوباره در سال 2021 کریپتوپانکس‌ها یکی از اولین نمونه‌های "توکن غیرقابل تعویض" در شبکه اتریوم هستند و الهام بخش استاندارد ERC-721 هستند که بیشتر ارز هنری دیجیتال و شکل دیجیتال بازار را تقویت می‌کند، که به کلکسیونی‌ها شهرت دارند.

 ده ها هزار کریپتوپانکس(CryptoPunks)  کاراکتر منحصر به فرد در بازار ارز دیجیتال تولید شده است. هیچ دو با یکدیگر دقیقاً شبیه هم نیستند و هر یک از آنها می‌تواند به طور رسمی متعلق به یک فرد واحد در شبکه بلاک چین اتریوم باشد. در ابتدا، هر کسی که کیف پول اتریوم داشت می‌توانست آن‌ها را به صورت رایگان مطالبه کند، اما همه 10000 به سرعت ادعا شدند. اکنون آنها باید از طریق بازاری که در فناوری بلاک چین نیز تعبیه شده است، از شخصی خریداری شوند. از طریق این بازار می‌توانید پانک‌ها را بخرید، پیشنهاد دهید و برای فروش عرضه کنید. در ادامه مقاله، اطلاعاتی در مورد وضعیت هر پانک در بازار ارز دیجیتال خواهید یافت. پانک‌هایی با پس زمینه آبی برای فروش نیستند و قیمت فعلی ندارند. پانک‌هایی با زمینه قرمز توسط صاحبشان برای فروش موجود است. در نهایت پانک‌هایی با پس‌زمینه بنفش، پیشنهاد فعالی روی آن‌ها وجود دارد.
دستورالعمل‌های بازار ارز رمزنگاری شده را در زیر مشاهده کنید تا پانک خود را بدست آورید. همچنین باید به Discord Chat بپیوندید، که شامل رباتی است که همه پیشنهادات برای خرید و فروش‌ها را در زمان واقعی اعلام می‌کند.

کریپتوپانکس (CryptoPunk) چیست؟

کریتوپانکس تصاویر هنری مربعی به اندازه 24 پیکسل هستند که به صورت الگوریتمی در فناوری بلاک چین تولید می‌شوند. بیشتر آنها دخترها و پسرهایی با ظاهری بداخلاق هستند، اما چند نوع کمیاب‌تر هم وجود دارد: میمون‌ها، زامبی‌ها و حتی بیگانه‌های عجیب و غریب در این شکلک‌ها وجود دارد. هر پانک صفحه نمایه خود را دارد که ویژگی‌های آنها و همچنین وضعیت مالکیت یا فروش را نشان می‌دهد.
مثالی دقیق از آن :
رمزارز توسط بیت‌کوین معروف شد، اما بیت‌کوین فقط برای انجام معاملات و ذخیره مالکیت ارز خود بیت‌کوین طراحی شده است. برای جانشینی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‎کوین در بازار ارز دیجیتال از ارز اتریوم استفاده می‌کنیم که اجازه می‌دهد کدهای کامپیوتری دلخواه روی فناوری بلاک چین اجرا شود و نتایج اجرا برای همیشه ذخیره شود. این خیلی باحاله! به طور معمول کد روی سروری در جایی اجرا می‌شود و شما اساسا باید به شخصی که سرور را اجرا می‌کند اعتماد کنید. اتریوم به همه اجازه می‌دهد تا کد را اجرا کنند، به یکدیگر نشان دهند که چه نتیجه‌ای گرفته‌اند و موافقت کنند که کد به درستی و منصفانه اجرا شده است.
ما کدی نوشته‌ایم که روی فناوری بلاک چین زندگی می‌کند و هر کسی می‌تواند از آن برای خرید و فروش پانک با هر کس دیگری در جهان استفاده کند. یک جنبه جالب این سیستم این است که ما دیگر هیچ کنترلی روی کدهای در حال اجرا کریپتوپانکس‌ها نداریم! هنگامی که آن را در شبکه بلاک چین منتشر کردیم، به طور دائم در آنجا جاسازی شد و دیگر نمی‌توان آن را تغییر داد. این برای ما به عنوان توسعه دهندگان ترسناک است زیرا نگران اشکالات هستیم، اما همچنین یک ویژگی بسیار قدرتمند سیستم است. این اجازه می‌دهد تا کاربر تأیید کند که واقعاً فقط 10000 پانک وجود دارد، بررسی کند که ما نمی‌توانیم آنها را از شما بدزدیم، و اساساً مطمئن شوید که همه چیزهایی که در مورد کد به شما گفته‌ایم درست است.

نحوه خرید پانک در بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

افزونه مرورگر کروم به نام MetaMask را دانلود و نصب کنید. این به وب‌سایت‌هایی که شما آنها را مجاز می‌دانید، اجازه می‌دهد به حساب شبکه اتریوم شما دسترسی داشته باشند. اگر حساب جدیدی ساخته‌اید، مقداری ارز اتر بخرید. برنامه یا افزونه MetaMask دارای دکمه‌ای است که به کاربر یا تریدر اجازه می‌دهد ارز اتر را از کوین بایس خریداری و در سبد خود قرار دهد. هنگامی که افزونه را نصب کردید، این وب سایت آن را تشخیص می‌دهد و یک سری دکمه‌هایی را اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد پانک‌ها را مستقیماً به کاربران یا تریدرها در بازار فارکس پیشنهاد دهید، بخرید و بفروشید. به عنوان مثال، می‌توانید Punk #7345 را با 69.95 ETH که حدودا 198290.76 دلار آمریکا ارزش دارد، خریداری کنید.

ارزش‌ گذاری یک کریپتوپانکس در بازار فارکس

مانند هنر فیزیکی، زیبایی در چشم بیننده است و هر هنری برای قدردانان مختلف ارزش متفاوتی دارد. البته در مورد ارزش‌گذاری هر هنری، از جمله NFT ها، ارزش لذت جویی نیز وجود دارد، به این معنی که چقدر از هنر خود لذت می‌بریم. وقتی صحبت از کریپتوپانک‌ها می‌شود، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که هنگام ارزش‌گذاری NFT در نظر گرفته می‌شوند.

ارزش گذاری یک کریپتوپانکس در بازار فارکس

الف ) کمبود و نادر بودن

اول از همه، کیفیت محدود. همانطور که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و حتی یک عدد بیشتر، تنها ۱۰۰۰۰ کریپتوپانک وجود خواهد داشت. این به خالق NFT بستگی دارد که اگر بخواهد یک کلکسیون کمیاب داشته باشد یا چندین نسخه از NFT خود داشته باشد. با این حال، در هر دو مورد، اصالت NFT از طریق شناسه‌های منحصربه‌فرد و ابرداده آن قابل تأیید است. در کریپتوپانکس، هیچ دو پانکی با یکدیگر شبیه هم نیستند و تفاوت‌هایی نسبت به هم دارند. برخی سربند دارند، برخی کلاه دارند، برخی دیگر سایه‎های کوچک دارند و بسیاری نیز زنجیر طلایی به سر دارند. هر پانک ویژگی‌های متفاوتی دارد و برخی از آن ها کمیاب‌تر از بقیه در بازار ارز دیجیتال هستند. به بیان ساده، هر چه یک آیتم نادرتر باشد، ارزش آن بیشتر است.

ب ) محبوبیت و جذابیت

محبوبیت عامل دیگری است که نقش اساسی در ارزش‌گذاری NFT نقش ایفا می‌کند. تا ماه سپتامبر سال 2020، فروش ماهانه کریپتوپانکس در بازار ارزهای رمزنگاری بین 5 هزار دلار تا 50 هزار دلار در بازار بود که برای اولین بار به 6 رقم رسید و به 2.96 میلیون دلار در بازار فارکس خرید و فروش می‌شد. کریپتوپانک رکورد ماه خود را در ماه آگوست سال 2021 با حجم تراکنش تقریباً 680 میلیون دلاری خود در بازار ارز شکست. از نظر داده‌های ماهانه، کریپتوپانکس بیش از 1200 خریدار منحصر به فرد در بازار ارز دیجیتال داشت که 213 خرید منحصر به فرد را در ماه ژانویه سال 2021 و فقط 15 خرید را در مارس 2018 تحت الشعاع قرار دادند.
این به این دلیل است که در اواخر سال 2020 و در سراسر سال 2021 بود که همه متوجه ارزش کریپتو پانکس ها در بازار ارز رمزنگاری شدند. در ماه آگوست امسال، غول پرداخت Visa اعلام کرد که کریپتوپانک  #7610 را به قیمت 150 هزار دلار خریداری کرده است. رئیس رمزارز ویزا، "کوی شفیلد"، این پانک‌ها را به عنوان یک نماد فرهنگی و هنری برای جامعه ارزهای دیجیتال توصیف کرد. همانطور که پانک‌ها توجه تریدرها و سرمایه‎گذاران را به خود جلب کردند، افزایشی در ارزش ثبت کردند که تقاضای آنها را افزایش داد و FOMO را تقویت کرد و منجر به افزایش ارزش آنها در بازار فارکس شد.

ج ) سن و قدمت پانک

عامل دیگر این است که یک NFT چند ساله است. ارزش بالای کریپتوپانک را می‌توان به این واقعیت نیز نسبت داد که یکی از قدیمی‌ترین NFT‌ها است که آن را به یک OG تبدیل می‌کند و به آن اهمیت اجتماعی و فرهنگی می‌دهد. به عنوان مثال، اولین توییت "جک دورسی"، مدیر عامل توییتر، که او پانک را به عنوان NFT فروخت، ارزش خود را به دست آورد زیرا اولین توییتی بود که ساخته شد و آن را به یک نقطه عطف تاریخی تبدیل کرد. علاوه بر این، ابرداده کریپتوپانکس، هسته یک NFT، که شامل نام، توضیحات، ویژگی‌ها و پیوند به تصویر میزبان NFT است، طول عمر آن‌ها را در شبکه بلاک چین اتریوم شرح می‌دهد و بر جذابیت آن‌ها افزوده است.

سال 2022 برای کریپتوپانک‌ ها

در حالی که NFT ها در حال حاضر شاهد کاهش ارزش و حجم خود نسبت به اوج‌های اولیه 2021 هستند، آنها اینجا هستند تا بمانند. و با وجود هجوم پروژه‌هایی مانند بلوک‌های هنری، Meebits، گربه‌های سرد بازار و هزاران پروژه دیگر، کریپتوپانکس یکی از مجموعه‌هایی است که آینده روشنی دارد. همچنان محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین در بازار ارز دیجیتال است. کریپتوپانکس به سادگی به بخشی از بازی موقعیت اجتماعی تبدیل شده است زیرا فقط تعداد کمی از افراد آنها را دارند یا می‌توانند آنها را بخرند. در نهایت، با گذشت زمان، ارزش این مجموعه احتمالا افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که به وضوح می‌توانم به زودی شاهد گسترش مالکیت تک تک این پانک‌ها در بازار فارکس باشم، زیرا این روش اصلی برای اکثر مردم برای داشتن این نوع NFT است.

مرور مختصری از کریپتوپانکس در بازار ارز دیجیتال کنونی :

در سال 2017، "جان واتکینسون" و "مت هال" در مجموع 10 هزار پانک در بازار ارز دیجیتال منتشر کردند که به صورت الگوریتمی تولید شده بودند. اثبات مالکیت آنها در شبکه بلاک چین اتریوم ثبت شده است. کریپتوپانک‌ها تصاویر هنری پیکسلی 24×24 هستند که اکثراً دختران و پسرانی با ظاهری بدبین هستند و چند نوع کمیاب‌تر مانند میمون‌ها، زامبی‌ها و بیگانگان ترکیب شده‌اند. واتکینسون و هال این شخصیت‌های پیکسل‌شده کریپتوپانک‌ها را با مدل‌های مو، کلاه و عینک متفاوت خلق کردند و از آن زمان پروژه دیگری به نام Autoglyphs را راه‌اندازی کردند که هنر مولد است. آنها همچنین یک شرکت Larva Labs را پیرامون پروژه‌های مختلف خود ایجاد کرده‌اند.
تا به امروز، کریپتوپانکس یک جامعه کوچک اما پر جنب و جوش را ایجاد نمود. امسال، همانطور که همه از سیلیکون ولی، یوتیوب‌برها، ستاره‌های پوکر و افراد مشهور برای قدردانی از پانک‌ها به کریپتو پیوستند، علاقه‌مندان به جریان اصلی نیز چنین کردند. "یوتیوبر لوگان پل" در ویدیوی خود در ماه مارس کریپتوپانک خود را که به قیمت 170 هزار دلار خریده بود به نمایش گذاشت.
بر اساس سایت ردیابی NFT CryptoSlam، پلتفرم کریپتوپانکس از زمان راه‌اندازی خود تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد دلار حجم تراکنش داشته است که این رقم در ماه آوریل امسال ۲۰۰ میلیون دلار و در ماه ژوئن ۲۰۱۷ تنها ۱۱۵۰۰ دلار بوده است. در حالی که در حال حاضر آنها به قیمت 6-7 رقم فروخته می‌شوند، در زمان راه‌اندازی آنها، کریپتوپانکس به صورت رایگان در بازار ارائه می‌شد. این درست است اگر فقط یک نفر قبل از زمان خود به آنها علاقه یا اعتقاد داشته باشد.
اکنون، با افزایش قیمت‌ها، داشتن کریپتوپانک به دلیل وجود تعداد محدودی از آن‌ها به یک «انعطاف دیجیتالی» تبدیل شده است. تعدادی از کاربران و دارندگان آنها نیز با استفاده از پانک‌های خود به عنوان آواتار در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، آنها را به رخ کشیدند. در سال 2021، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به سادگی به محبوبیت رسیدند. و یکی از محبوب‌ترین آنها کریپتوپانک‌ها بوده است که ارزش آن‌ها همگام با کشش آنها افزایش می‌یابد.
ما شاهد بوده‌ایم که چگونه هنر با کیفیت موزه‌ای به دلیل شهرت هنرمندان و مالکیت انحصاری یک اثر هنری گران شده است. در حال حاضر، با دیجیتال شدن جهان، هنر نیز افزایش یافته است. NFT ها یک اثر هنری منحصر به فرد و غیر قابل تعویض را ارائه می‌دهند که گواهی اصالت یا اثبات مالکیت را نیز ارائه می‌دهد. در میان شور و شوق مداوم در مورد NFT ها، آنها به میلیون‌ها دلار فروخته می‌شوند. این فروش 69 میلیون دلاری NFT بیپل بود که واقعاً سرفصل‌های اصلی را به خود اختصاص داد و از آنجا فقط در یک مسیر صعودی قرار داشت.

همچنین بخوانید:

گران‌ترین NFT های به فروش رفته در سال ۲۰۲۱ کدام بودند؟

کریپتوپانکس یکی از گران‌ترین NFT های موجود در بازار ارز دیجیتال است. این در واقع 3 مورد از 5 NFT گران قیمت فروخته شده را تشکیل می‌دهد. در ماه مارس، یک پانک بیگانه بسیار کمیاب به قیمت 4200 ETH معادل 7.58 میلیون دلار فروخته شد و در حال حاضر توسط مالک آن با قیمت 35000 ETH معادل 142.4 میلیون دلار به فروش می‌رسد. آیا می‌خواهید یک کریپتوپانک "مقرون به صرفه" بخرید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است در حد بودجه شما باشد.

کریپتوپانک‌ها مجموعه‌ای از شخصیت‌های کلکسیونی منحصر به فرد هستند که توسط Larva Labs ساخته شده‌اند. آنها یکی از اولین سری‌های NFT در شبکه بلاک چین اتریوم هستند. گواهی واضح بر محبوبیت آنها این واقعیت است که سه تا از گرانترین NFT هایی که تا به حال فروخته شده‌اند، کریپتوپانک هستند. تا ماه نوامبر سال 2021، کریپتوپانک‌ها حجم فروش 107 میلیون دلاری را به دست آورده‌اند. بنابراین اکنون که می‌دانیم کریپتوپانک‌ها میدان بازی برای ثروتمندان هستند، ممکن است تعجب کنید این است که ارزان‌ترین کریپتوپانک‌ها برای فروش در حال حاضر کدامند؟ بیایید یک نگاه مختصری به پانک‌ها در بازار فارکس بیندازیم.
ردیف
نام پانک
ویژگی
آدرس
قیمت به دلار
پیشنهاد
1
کریپتوپانک 489
1.     سایه کلاسیک
2.     داشتن رگ روی سرش
vip66.et…
379278 دلار آمریکا
ندارد
2
کریپتوپانک 5011 (پانک زن)
1.     بسیار شبیه به ورودی قبلی در این لیست
2.     موهای تیره صافی دارد
3.     داشتن سیگار در کنار لب
0x6d6a44
408981 دلار آمریکا
ندارد
3
کریپتوپانک 8409 ( پانک مرد)
1.     گوشت گوسفند
2.     یک سر تراشیده
3.     یک پچ چشم
0xd7715b
411266 دلار آمریکا
ندارد
4
کریپتوپانک 3970 (پانک زن)
1.     کلاه منگوله دار
2.     داشتن گوشواره
3.     داشتن چشم آبی رنگ و دلقک مانند
0xd0c78a
388418 دلار آمریکا
ندارد
5
کریپتوپانک 7897 (پانک زن)
1.     موهای قرمز
2.     داشتن رژ لب قرمز و گرم
3.     داشتن چشم آبی رنگ و دلقک مانند
0xa1feee
388,418 دلار آمریکا
ندارد

اینها ارزان‌ترین پانک‌هایی هستند که می‌توانید در حال حاضر بخرید، و با این حال تمام هزینه‌های آنها هنوز به چند صد هزار دلار می‌رسد. کریپتوپانک‌ها ارزش‌های بالای خود را مدیون عوامل مختلفی هستند، مانند کمبود و نادر بودن در بازار ارز دیجیتال و محبوبیت و جذابیت در بین تریدرها. "دیلن فیلد"، مالک سابق کریپتوپانک 7804 ، یکی از گران‌ترین NFT‌های تاریخ در بازار فارکس، حتی پانک خود را به مونالیزای دیجیتال تشبیه کرده است. اگر یک مونالیزای دیجیتالی خودتان می‌خواهید و نمی‌خواهید میلیون‌ها دلار خرج کنید، ورودی‌های این فهرست بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

جزئیات و سوالات متداول در مورد پانک‌ ها در بازار فارکس

تصاویر پانک‌ ها کجا ذخیره می‌ شوند؟

زمانی که در ابتدا منتشر شد، تصاویر واقعی پانک‌ها برای ذخیره در فناوری بلاک چین خیلی بزرگ بود، بنابراین ما یک هش از تصویر ترکیبی همه پانک‌ها را گرفتیم و آن را در قرارداد جاسازی کردیم. با محاسبه هش SHA256 روی تصویر کریپتوپانک و مقایسه آن با هش ذخیره شده در قرارداد، می‌توانید تأیید کنید که پانک‌هایی که توسط قرارداد اتریوم مدیریت می‌شوند، کریپتوپانکس رسمی و به طور واقعی درون بازار هستند. از آن زمان، به دلیل برخی ایده‌های فشرده‌سازی هوشمندانه و کمک دوستان پانک‌ها، ما موفق شده‌ایم کل تصویر را قرار دهیم و داده‌ها را به طور کامل در زنجیره قرار دهیم.

آیا پانک‌ ها یک توکن ERC-721 هستند؟

نه. کریپتوپانکس قبل از استاندارد ERC-721 است و یک قرارداد سفارشی است، به این معنی که با هیچ استانداردی مطابقت ندارد. آنها تقریباً یک توکن ERC20 هستند. ما از روش‌هایی پشتیبانی می‌کنیم که موجودی شما را فراهم می‌کنند تا بتوانید کریپتوپانک‌ها را به‌عنوان یک رمز در کیف پول ارز دیجیتال خود تماشا کنید و ببینید چه تعداد متعلق به شماست. هیچ یک از روش‌های دیگر یکسان نیست زیرا شما یک تعادل ساده را انتقال نمی‌دهید، بلکه باید به پانک خاصی که می‌خواهید با آن در بازار ارز دیجیتال کار کنید، اشاره کنید.

داده‌ های بازار فارکس در این سایت از کجا آمده است؟

قیمت‌ها، پیشنهادات و فروش‌هایی که در این سایت مشاهده می‌کنید، از قرارداد کریپتوپانک‌ها در شبکه بلاک چین اتریوم بارگیری می‌شوند. از آنجایی که کریپتوپانک‌ها پیش از استاندارد ERC-721 و تمام بازارهای NFT شخص ثالث قدمت دارند، ما همچنین باید یک بازار بنویسیم تا بتوان با پانک‌ها معامله کرد. ما هیچ کنترلی بر قرارداد حاکم بر این بازار نداریم و به هیچ داده اضافی فراتر از آنچه فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد، دسترسی نداریم. در واقع هر کس دیگری می‌تواند برای آن یک صفحه وب بنویسد.

آیا برای تراکنش‌ ها کارمزد دریافت می‌ کنید؟

خیر. ما برای کریپتوپانک‌هایی که از طریق بازار داخلی تراکنش می‌کنند، کارمزدی فراتر از هزینه‌هایی که توسط ارز اتریوم (گاز) دریافت می‌شود، دریافت نمی‌کنیم. منبع قرارداد و جزئیات فنی بیشتر در Github موجود است.


مرجع:

u.today




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد